Google;

Iedereen kent Google, iedereen gebruikt Google, maar niet iedereen weet hoe Google nou hetgeen doet waar hij zo goed in is; het vinden van de juiste resultaten op basis van jouw zoekopdracht. In deze blog ga ik je vertellen hoe Google dit voor elkaar krijgt en hoe ze websites filteren op kwaliteit, want wanneer is een website nou ‘goed genoeg’ voor een hoge Google ranking?

Google spiders…?

Zoals je waarschijnlijk al verwacht gaat de indexering niet handmatig, als je namelijk door middel van personen iedere website wil laten beoordelen ben je oneindig bezig. Daarom heeft Google zogenaamde ‘spiders’. Deze spiders ‘crawlen’ (het verkennen en onderzoeken) 24/7 op het internet. Spiders zien snel als er een nieuwe website is, en gaan dan de gehele website indexeren om hieruit een beoordeling op dat moment te maken. Op basis van de kwaliteit rangschikt Google je website.

Maar wanneer heeft mijn website ‘kwaliteit’?

Google is erg slim en ziet snel of je website kwalitatief goed is, maar wanneer is dit het geval? Zodra jij je website onderhoud, originele content hebt, up-to-date bent, links gebruikt en je website er verzorgd uit ziet, zal Google meestal een goede indicatie geven. Weliswaar is dit nog niet voldoende voor een plekje bovenaan de zoekresultaten, er zal nog wel meer moeten gebeuren. Zo moet je goed nadenken over je content, want deze moet overeenkomen met wat een bezoeker mogelijk zou intypen in de zoekmachines, om zo bij jou website te komen. Goede zoekwoorden vinden en gebruiken zijn dan ook de sleutel tot hoge vindbaarheid.

Je website kwaliteit verhogen? Meer bezoekers nodig op je website?

Door al deze toepassingen op je website kan je dus eigenlijk op een efficiënte manier bezoekers genereren.. Deze bezoekers komen bij jouw terecht omdat jij hem goed hebt geoptimaliseerd en makkelijk vindbaar hebt gemaakt. Dit is een klusje op zich, om door de goede optimalisatie veel organische bezoekers te krijgen. Dit zijn de bezoekers die niet op je website komen via een betaald medium zoals een advertentie.

Conclusie is hoe meer tijd je investeert in je website en de content, hoe meer bezoekers je krijgt door de hoge indicatie die Google geeft.

Een hoge ranking

meer conversie

Geen tijd, maar toch veel bezoekers, wat dan?

Organisch goed vindbaar worden kan ook een tijdrovend proces zijn. Een goede kickstart kan handig zijn. Hiervoor kan de oplossing Google Ads zijn. Er kan tegen betaling aan Google jouw advertentie worden getoond in de zoekresultaten. 

Daarbij komt wel dat niet alles met veel kapitaal geregeld kan worden. Je website zal wel degelijk volgens de basis richtlijnen moeten voldoen aan de eisen van Google, anders betaal je al snel te veel voor weinig conversie.

 

Bij TodayOnline weten we hoe je zowel organisch als betaald goed gevonden wordt. De combinatie van deze twee geeft een maximaal stevige fundering voor een succesvolle online campagne.

Bekijk of online marketing ook een goede investering is voor uw bedrijf. We staan altijd voor je klaar om adviezen te geven of om onduidelijkheden de wereld uit te helpen!

Laat anderen weten over de werking van Google!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

TodayOnline - Wij helpen je met het digitaliseren van jouw bedrijf

'Start Today, Start Online'